Ondernemers Arnaud Muylaert (26) en Louis Curtil (31) van Tiptoh, een bedrijf uit Aalst dat gespecialiseerd is in plantaardige melk op basis van gele spliterwten, hebben een nieuwe Barista-versie geïntroduceerd die gericht is op koffiehuizen. Terwijl hun drie bestaande versies verkrijgbaar zijn in verschillende supermarkten, is de Barista-versie speciaal ontworpen voor de koffieschenkende horeca.
De oprichters herkenden de behoefte aan een versie die goed integreert met koffie en de gewenste schuimigheid geeft. De Barista-versie is momenteel verkrijgbaar in een vijftigtal koffiebars in Gent, Antwerpen, Brussel en hun thuisstad Aalst. In eerste instantie richten ze zich op deze vier steden, maar ze staan open voor uitbreiding naar andere locaties.
Tiptoh’s producten, met name de Barista-versie, werden drie weken geleden geïntroduceerd als alternatief voor dierlijke melk en hebben positieve feedback gekregen van klanten. Sam Vandenneucker van Philimonius in Aalst vertelt dat hoewel sommige klanten aanvankelijk aarzelden over erwtenmelk, ze vaak overtuigd zijn nadat ze het geprobeerd hebben. De Barista-versie, gekozen omwille van het gebruiksgemak, heeft voor Vandenneucker verschillende andere plantaardige alternatieven vervangen.
Geef als eerste een reactie