De Bakkerijsector wil met de nieuwe imagocampagne “Brood, een goed verhaal, met Europees graan” de nadruk leggen op de gezondheidswaarde van brood en mythes ontkrachten.
Deze campagne bouwt voort op de resultaten van de eerste, namelijk een toename van het broodvolume. Kathou Wagemens, projectcoördinator bij het Instituut voor Brood en Gezondheid: “Het doel is om het imago van brood te verbeteren. Veel mensen denken nog steeds dat koolhydraten (die in brood zitten) slecht voor hen zijn of dat brood dik maakt. Wij willen deze negatieve en onjuiste berichten op een meer gerichte manier tegengaan. Een van de manieren waarop we dit doen is door middel van wetenschappelijke artikelen die erop gericht zijn deze negatieve associaties te weerleggen.”
Deze campagne die in september start is een vervolgcampagne. “We belichten een aantal thema’s, waaronder volkorenproducten. Door de voedingsstoffen van brood in een boeiend verhaal te presenteren, speelt dit verhaal rechtstreeks in op de behoefte aan informatie over voeding en gezondheid die bij de huidige consument leeft.
Lifestyle
“Veel mensen denken nog steeds ten onrechte dat de koolhydraten in brood slecht voor hen zijn of dat brood dik maakt. Maar brood is zeer voedzaam, rijk aan eiwitten, is bovendien plantaardig en lokaal geproduceerd. Brood kan aan elke maaltijd worden toegevoegd,” legt Kathou Wagemans uit. “Tegenwoordig weten veel mensen genoeg over voedsel en de herkomst ervan en zijn ze zich bewust van hun gezondheid. De campagne speelt in op die nood aan informatie. De campagne laat de voordelen van brood als een gezond, vers en veelzijdig product zien. Brood past heel past bij een gezonde levensstijl”.
Een krachtig verhaal
Met verschillende verhalen rond brood inspireert de campagne mensen dat brood deel uitmaakt van een gezonde en bewuste levensstijl. Volkoren is de” hero” van de campagne,” zegt Wagemans. “De campagne wordt aangevuld met Pr communicatie voor voedingsdeskundigen en met een aantal evenementen. Zo zullen dit jaar en in 2023 rondetafelconferenties en een “Week van het brood” worden georganiseerd.
Wagemans benadrukt dat het broodverhaal zeer goed inspeelt op de behoeften van de mensen. Kathou: ” We pakken uit met verschillende verhalen. Het ‘Onzinverhaal’ leert broodtwijfelaars de feiten inzake voedingswaarde en het ‘Sterke verhaal’ hoe brood met onder meer zijn eiwitten eveneens past in een sportieve leefstijl, of je nu bodybuilder bent of een uurtje jogt.”
Ontdek de eerste broodverhalen op www.broodgoedverhaal.be
Bron: VILT
Geef als eerste een reactie